The Strain Review (so far)

Saptamana trecuta am descoperit o noua serie TV care m-a prins instantaneu. Avandu-l pe Guillermo del Toro ca Executive Producer si o poveste cu vampiri la baza, The Strain promite a fi o experienta cat se poate de interesanta. Let’s bite in :).

In momentul acesta, The Strain se afla la episodul 5 din sezonul 2, primul sezon avand 13 episoade. Asadar acest review se bazeaza pe primele 18 episoade care au aparut.

Inca de la inceput pot sa va spun ca daca sunteti fani The Walking Dead si Guillermo del Toro, serialul asta merita vazut. Nu incape indoiala, nici nu mai trebuie sa cititi acest review. The Strain merge pe aceeasi formula de succes ca TWD, insa are si cateva originale care reusesc sa te faca sa tot revii.

Episodul pilot mi s-a parut unul dintre cele mai bune pe care le-am vazut vreodata. Mult mai bun si captivant decat TWD. Si nu spun asta foarte des sau usor. E o combinatie interesanta intre filmul Contagion, The Walking Dead si putin Die Hard 2. Long story short, un avion aterizeaza cu succes in New York, insa odata aterizat, nimeni de la bord nu mai da niciun semn de viata.

Automat se presupune ca este vorba de un atac terorist si rotitele securitatii de stat incep sa se miste. Sunt introdusi in discutie si operativii de teren ai CDC-ului (Centrul pentru depistarea bolilor contagioase) care incetul cu incetul isi dau seama ce se intampla de fapt. La cateva zile de la aterizarea avionului, o boala ciudata incepe sa se raspandeasca in metropola americana, care transforma oamenii in…altceva. Este de datoria protagonistilor nostri sa afle exact sursa ei si sa o extermine prin orice metode posibile.

Nu vreau sa stric prea multe din surprizele pe care serialul le dezvaluie in timp, asa ca ma voi opri aici cu povestitul efectiv. Ce pot sa va spun este ca, personal, primele 3-4 episoade mi s-au parut foarte bune si dense cu informatii si un fir al actiunii bine alcatuit, in timp ce restul, desi extind povestea initiala, ajung intr-un final sa mai scada din calitatea show-ului.

La episodul 5 din sezonul 2 unele lucruri ajung sa fie previzibile. Sper sa ma insel si The Strain sa ma uimeasca din nou, insa e clar ca nimic din cel de-al doilea sezon nu poate fi la fel de bun ca primele 3-4 episoade din serie. Cred ca a fost vorba si de misterul care plana asupra intregii actiuni: audienta nu intelege foarte clar ce se intampla si desi poate banui intr-o oarecare masura, sentimentul descoperirii unei lumi noi e de nepretuit.  Cu toate astea, ma voi uita cu drag si la restul episoadelor din serie, chiar daca sunt putin mai diluate fata de ce am vazut la inceput.

Nu in ultimul rand, povestea din prezent e urmata in paralel de o poveste din trecut care aduce o perspectiva noua asupra lucrurilor care se intampla si explica multe din actiunile personajelor. O aditie inspirata care reuseste sa varieze putin prezentul sumbru.

THE STRAIN -- Pictured: David Bradley as Abraham Setrakian. CR.  Frank Ockenfels/FX

Abraham, the vampire killer. Age unknown ;).

Ca tot veni vorba de personaje, cast-ul este destul de bine realizat si convingator. Ca personaje principale avem: un doctor CDC (pe nume F.) si colega/prietena lui (Nora) care incearca sa combata boala vampirismului cu stiinta, un batran polonez pe nume Abraham Setrakian care e un “vampire hunter” bantuit de fantomele trecutului, un politist din NY care se ocupa cu “pest control-ul” (Vasiliy) si o hackerita londoneza super sexy si…pam pam..lesbiana (Dutch) care probabil e pusa in serial doar pentru aceste doua atribute. La tot acest cast, se mai adauga si copilul doctorului CDC (Zach), care in sezonul 2 sufera un facelift (este inlocuit actorul din primul episod, dunno why) si mi se pare a fi cel mai slab personaj din acest serial. De partea celor rai, avem un vampir nazist (Eichorst) care reuseste sa-ti zbarleasca parul din cap de fiecare data cand apare pe ecran si un magnat corporatist atotputernic (Eldricht Palmer).

Dupa cum probabil observati, personajele sunt destul de variate, in stilul The Walking Dead, fiecare cu personalitati si povesti diferite. Iar in felul in care lucrurile se prezinta treptat de-a lungul povestii, vietile personajelor ajung sa fie dezvaluite si sa se intretaie.

In ceea ce priveste efectele speciale, The Strain e destul de competitiv. Nu la fel de bun ca The Walking Dead, insa serialul e plin de capete ciopartite, sange de vampir improscat peste tot si multe multe scene in care domnii undeads se hranesc sau vaneaza oamenii. Cu toate acestea, efectele speciale nu sunt pentru cei slabi de inger. Deci daca stiti ca nu suportati diverse fluide, sange sau organe taiate, improscate, sau decimate de foc ori alte proiectile, atunci poate ar trebui sa va opriti aici :).

Un alt aspect foarte bun al acestui serial este soundtrack-ul. Tipic horror, cu putine influente armeniene, soundtrackul The Strain e infiorator de bun. E genul ala de soundtrack unde nu dai skip la generic doar ca sa auzi main theme-ul.

All in all, The Strain e o idee foarte buna, putin diluata de o poveste care deschide cam mult orizonturile si lasa tot felul de creaturi inauntru. Dar, asta inseamna pe de alta parte ca nu ne vom plictisi prea curand de varietatea pe care poate s-o ofere acest serial. Sunt curios ce se va intampla mai departe in acest sezon si cat de mult vom fi surprinsi de “apocalipsa vampireasca”. Sau, poate banuielile noastre se vor intampla exact cum ne-am inchipuit. Ramane sa vedem.

La final, va las cu un trailer al serialului si cu recomandarea sincera de a-l vedea. Daca vreti o poveste buna cu vampiri, boli contagioase si artefacte stravechi, The Strain e mai mult decat competent sa va ofere o experienta grozava. Just mind the blood and the guts ;).

The Strain Trailer