Rick and Morty Season 1 Review

De cand ma stiu, sunt mare fan Simpsons, Family Guy si American Dad si am mult respect pentru Futurama (care din pacate nu mai este on air) si South Park. Drept urmare mi-a venit oarecum natural sa ma indrept catre Rick and Morty, un serial de animatie pentru adulti nou descoperit, aflat la finalul sezonului 2. Asa ca azi, cu putina intarziere dar mult entuziasm, vorbim de aventurile interdimensionale ale lui Rick si Morty!

Din start pot sa va spun ca Rick and Morty e un show mult mai destept si bine scris decat aproape oricare din serialele de animatie amintite mai sus. Se apropie cumva de American Dad si Futurama, dar are cu totul o alta textura :).

Ce m-a impresionat la Rick and Morty e ca Sezonul 1 are inclusa toata gama de sentimente: am ras copios la unele scene, mi-au dat lacrimile la altele (I’m not even kidding), am fost dezgustat de diversi monstrii si am ramas uimit de cat de bune sunt plot twist-urile si dialogul. Dupa cum zice si reclama: e greu sa gasesti un mix bun. Dar cred cu tarie ca la acest capitol, Rick and Morty e castigator!

Povestea show-ului este in mare parte despre cele doua personaje ale caror nume sunt si in titlu si, respectiv, despre ceilalti membrii ai familiei lor.

Rick este bunicul alcoolic, in aparenta nebun delegat, dar de fapt super geniu. Morty e nepotul inocent si nesigur pe fortele proprii, Jerry e tatal care lucreaza intr-o firma de advertising, credul si naiv, Jessica e mama buna la toate, dar cu o casnicie nefericita, medic chirurg la o clinica veterinara pentru…cai, iar Summer e sora de 17 ani care vrea sa fie cool si sa se remarce.

Run, Rick and Morty, run!

Run, Rick and Morty, run!

Insa toate astea sunt adanc ingropate intr-o poveste interdimensionala cu tot felul de chestii SF si extraterestrii care mai de care mai bizari. Rick e atat de destept incat poate inventa aproape orice. Iar Morty e acolo sa-l ajute de fiecare data. Fie ca cei doi ajung intr-o dimensiune unde feliile de pizza iau locul fiintelor umane si comanda la telefon niste “oameni cu extra topping” ori reusesc sa intre in corpul unui hobo imbracat ca Mos Craciun, unde trebuie sa se lupte cu Hepatita A si C, aventurile lui Rick and Morty sunt cat se poate de aleatorii si nebunesti.

That time when Rick and Morty killed the Simpsons :))

Si, cumva asta e tot farmecul show-ului. Faptul ca niciodata nu stii ce se poate intampla mai departe. Daca la Family Guy sau Simpsons cam stim la ce sa ne asteptam saptamana de saptamana, Rick and Morty sunt atat de aleatori incat genereaza adevarat interes, episod dupa episod.

Un alt aspect care imi place si il mentionam mai sus este faptul ca, desi personajele pot fi considerate stereotipuri relativ simple la suprafata, ele sunt foarte bine scrise si dezvoltate. De exemplu Rick pare sa fie inventatorul cinic, neinteresat de realitatea triviala, nepasator la greutatile altora, dar in realitate el tine foarte mult la nepotii lui si la intreaga familie; si cu siguranta ar face orice ca sa-i protejeze. Tot timpul mi-a placut diferenta asta dintre aparenta si realitate, iar Rick and Morty isi contureaza personajele foarte bine in acest mod.

Animatia e cat se poate de bine facuta. Stilul grafic este voit mai uratel si imperfect, dar plin de detalii, original si interesant incat sa il poti distinge fata de alte show-uri consacrate deja. Iar in ceea ce priveste parte de “animatie pentru adulti”, Rick and Morty nu se sfieste cu nimic. Exista limbaj vulgar din plin, injuraturi, conotatii sexuale si multa multa violenta desenata. Deci cu siguranta nu e ceva de aratat unui copil.

What's more awesome than a Rick? More Ricks :D

What’s more awesome than a Rick? More Ricks 😀

Nu in ultimul rand, Rick and Morty are un aer de improvizatie. Dialogul joaca un rol foarte important in asta. Personajele se impleticesc in discurs, se balbaie, isi schimba cuvintele in mijlocul frazei, Rick mai si eructeaza destul de frecvent. Si totul se intampla foarte foarte repede. Din punctul asta de vedere, Rick and Morty e destul de intes, nu-ti lasa prea mult timp sa te gandesti la ce se intampla ci te tine in priza cu aventuri si scene din ce in ce mai aleatorii, dar in acelasi timp grozave.

All in all, Rick and Morty e un show care merita vazut de orice fan al animatiilor pentru adulti. E funny, e destept, e foarte bine scris, are un plot interesant si e o gura de aer proaspat in lumea show-urilor TV. Din partea mea, numai de bine :). Abia astept sa incep si sezonul 2!

PS: Da, Rick and Morty seamana al naibii de bine cu Doc Brown and Marty din Back to the Future. Si asta e clar un omagiu voit, inca un lucru super cool pe care l-au facut creatorii serialului. Enjoy!

PS2: And yes, they do break the 4th wall so many times. And it is sooo awesome! Check the special promo below: